Natural born gejmer

Tänkte berätta här för mina trogna fem eller sex läsare om min evolution inom tv och dataspel, eller uppväxt kanske man kan kalla det.
Allt började när jag var sex år gammal och jag var på tältsemester i europa med mamma och morfar, på en campingplats träffade vi lite trevliga grabbar på motorcykel dom lät mig prova Donkey kong på game and watch, min värld förändrades direkt. Vill ni prova en kopia på spelet klicka här
image28

Mitt första möte med tv-spel

Min nästa födelsedag så fick jag mig ett alldeles eget game and watch, min syster och bror fick oxå varsitt. Minns inte exakt hur det var men var sitt hade vi iaf det jag minns av deras var något tråkigt spruta på blommor spel men mitt egna fina super mario var hur bra som helst massor med banor och annat svårt

image29
Mitt första egna tv-spel

Vi hoppar lite i tiden till julen 88 jag fick julklapparnas julklapp efter år av tjat fick jag ett Nintendo entertainment system, ett halvår senare får jag min egna tv vilket jag inte hade riktigt önskat mig men jag antar att min stackars mamma tröttnade på ljudet av mario som dör i vardagsrummet.

Någonstans emellan den här tiden så skaffade pappa en dator som jag och mina syskon ofta satt som klistrad vid, mest jag säkert. 286ans skärm där man kunde "klicka bort" röd blå och grön som man ville, där spelades spel som tetris, alley cat och när vi fick Iceman då trodde iaf jag att grafiken på ett tv spel inte kan bli bättre!



Ett smakprov av alley cat ett spel jag tillbringat minst 50 timmar vid...

image30
Bättre grafik än detta finns inte

Kommentarer
Postat av: Jonas

Retro e kuung! :D

2008-03-19 @ 12:55:20
URL: http://www.gejmer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0