Nej jag hatar inte kvinnor det bara verkar så...

Har precis sett det första avsnittet av Dexter säsong två, det börjar med sex och en halv minut lång inledning och tillbakablickar, hela jag är spänd av förvänting! Allt är inslaget i samma snygga stil som första säsongen men någonting har hänt med våran antihjälte, min första tanke är att det kommer att handla mycket om att hitta tillbaka, mer ska jag inte säga för jag vill inte spoila. Men om det är någon annan som sett avsnittet får dom gärna förklara det där med slantsinglingen, hur kan han förlora innan han ens har singlat? Är detta en regel som jag inte vet om? Snälla svara om ni vet!

För att komma in på den lite annorlunda rubriken så är det jag menar att i alla tv-serier jag följer så hittar jag alltid en karaktär som jag starkt ogillar, i Dexter som jag nyss skrev om är det hans syster i CSI så är det Catherine och i Buffy var det hennes mamma som bara några exempel. När jag kom på här i min ensamhet att det i stor del är kvinnor så började jag undra. Är det så att jag hatar kvinnor?
Svaret är nej, jag tror mer att det är för att dom porträtteras med alldeles för mycket känslor vilket bara gör det jobbigt, så det är den här sortens karaktärer jag ogillar men det är ju inte bara kvinnor utan många män är ju minst lika gnälligatyckasyndomsigsjälv människor.

Nästa vecka kanske jag har någon annan minoritet som behövs försvaras, då kanske vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Blåskägg

Inga spoilers!!

2007-09-11 @ 19:33:36
Postat av: Mamma

Call it =säg det. o han sa huvud.

2007-09-13 @ 14:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0