You too hate all of mankind!

Att blogga har gett mig mersmak, men det finns så mycket jag vill förmedla, men så lite tid att blogga... Vad är viktigare att blogga om än allt annat frågade jag mig, svaret kom till mig som änglar till Maria. En tv-serie från 60 talet som knappt någon har hört talas om!
Captain America!

Lite bakgrund om hur det kommer sig att jag sett den här lite obskyra serien. Under hela våren har jag tillsammans med sju andra från dsv utvecklat ett spel. Jag och tva andra, vi kan kalla dom för Karl och Zebastian hade planerat att se den nya Captain America filmen som kommer till hösten och eftersom ingen utav oss hade sett någonting om den patriotiske hjälten tidigare beslöt vi oss för att kolla in lite av det som hade producerats innan.

Vi började då se ett avsnitt om dagen i samband med när vi åt lunch. Det var nästan alltid fler ifrån gruppen med och såg avsnitten och resultatet blev att vi ofta skämtade om saker från serien medan vi arbetade som te.x. kaptenens löjliga poser och den lite speciella dialogen som händer då och då.

I retrospekt tror jag detta var ett genidrag som vi inte förutsåg som stärkte gemenskapen i gruppen.
Här bjuder jag på det absolut roligaste klippet från tv-serien FÖRSÖK att se igenom de första 15 sekundrarna :D


Tv-serien handlar inte helt oväntat om Captain America och utspelar sig under andra världskriget(i början iaf.). Americas sidekick är ett vädigt intressant inslag i serien, då han inte får en ny hemlig identitet som Kaptenen utan fortsätts att kallas för Bucky rätt och slätt, men det som är ännu konstigare är att när han försvinner från serien så kommer han aldrig tillbaka utan Steve Rogers(Captain Americas "vanliga" namn) skaffar ett nytt kompisgäng som kallar sig The Avengers.

Nu utspelar sig serien på 60-talet, dvs. när tv-serien producerades. Det är en frisk fläkt med de nya karaktärerna från The Avengers, Iron man är min favorit helt klart. men att Red skull inte är med lika mycket är förstås mycket tråkigt, för som i många serier är det elakingen som är mest intressant.

Handlingen i serien vill jag säga är helt ok, animationerna inte alls, det är stillbilder som har smådelar som animeras, men jag rekomenderar den starkt för de som kan ha tjusning i att se saker på "rätt" sätt. Dvs. inte något jag skulle kolla på fokuserad och analysera de "subtila tonerna" men gärna i ett avslappnat kompisgäng där man istället letar efter logiska fel och roliga poser.

Hur det gick med spelet ska jag berätta en annan dag men en anekdot är att vi döpte "studion" till Mighty Shield Studio.

Kommentarer
Postat av: Karl

Du kan kalla mig och Zebastian vad du vill ;)

Denna serien gjorde lunchen till den bästa tidpunkten på dagen. Vilken serie kollar vi igenom härnäst?

2011-06-23 @ 17:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0