WarGames ska rebootas

WarGames poster

Is it a game, or is it real?

The only winning move is not to play


Mästerverket WarGames från 1983 kommer att få en reboot. Filmen som handlar om en hacker som tar sig in på en superdator och startar tredje världskriget av misstag. Detta var en favoritfilm när jag var ung och jag skulle nog inte byta kanal om den var på tv. För de som inte har sett den och vill se ett riktigt gammalt modem eller bara få lite AI action borde kolla in filmen direkt!
Seth Gordon som regisserade en av mina absoluta favoritdokumentärer King of Kong, har fått äran att ge WarGames en ny chans med dagens ungdomar. Enligt imdb kommer filmen släppas 2014 och nyheten fick jag nys om härifrån.

Kommentarer
Postat av: Blaskagg

Kan bara bli fantastiskt!

2011-06-27 @ 08:42:50
URL: http://blaskagg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0