Rhythm Runner - Recension

Bakgrund


Under sista terminen på DSVs spelutvecklingsprogrammet så ska alla studenter utveckla ett spel i grupper om tre till åtta personer. Det här spelet gjordes utav några vänner till mig. Eftersom jag inte har en iPhone själv så tvingade jag min fru att köpa det.

Spelets officiella trailer

Om Spelet


Spelet är rytmbaserat där spelaren ska dra fingret uppåt, neråt eller framåt på skärmen beroende på hinder och i takt med musiken. Spelet består av tre olika världar där varje värld i sin tur består av två banor och en avslutande boss, alla med sina egna låtar.

Omdöme


Spelet är svårt, men det är ingen nackdel för de flesta spelare utan snarare härligt med ett spel som vågar ge en utmaning, jag har spelat några timmar och har fortfarande inte klarat sista bossen. Musiken är underbar och det är svårt att inte digga när man spelar. Priset är bara en dollar och det är det väl värt. Både min son och fru har även uttryckt att de gillar spelet så jag kan rekomendera det till hela familjen.


Min son Lucas när han spelar Rhythm Runner

Kommentarer
Postat av: Blaskagg

Tummen upp.

2011-06-26 @ 19:01:39
URL: http://blaskagg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0