Talisman

Efter att ha lekt med Lucas fyra dagar dygnet runt så ska jag ikväll slappna av genom att spela Talisman med några kompisar. Jag älskade Talisman när jag var liten så mycket så att även fast Johan som bodde i samma hus och som jag alltid umgicks med ägde det så önskade jag mig en egen kopia i julklapp och fick det :D
Jag läste iofs loggan fel i början till Calisman vilket inte är så konstigt (se bilden nedan)
Jag kommer oxå ihåg att vi hade regeldiskussioner på senare år när vi spelade med Peters engelska expansioner, eller det var oftast alla mot mig, så jag blev sur och sluta spela... Det sjuka är att jag tror fortfarande att jag hade rätt och att dom va orättvisa, så envis är jag.(Det var ju bara runt 15 år sedan...)

Talisman
Ett sjukt roligt spel

Såg en länk till ett inofficiellt PC spel, har inte provat det själv så gör så på egen risk.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det har ju kommit ut en ny utgåva av Talisman såg jag. Det måste vi spela när jag kommer hem till Sverige igen :D

ps du har fortfarande fel, även om ja inte kommer ihåg just vad du hade fel om :) ds

2009-01-28 @ 16:04:10
Postat av: Lyckan

Mmmm vi spelade just den nya utgåvan med den enda expansionen som kommit, den va rätt cool med döden gåendes omkring. Och massa nya spells och adventure cards

2009-02-12 @ 08:05:57
URL: http://mikaellyck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0