SPX och annat om serier

Nu när jag äntligen fått lite blogglust igen(för mycket att plugga) så tänkte jag tipsa er om en massa serier som jag gillar. Varför ska jag tipsa om serier undrar ni? Jo jag är taggad inför SPX som är i helgen och som jag kommer att besöka(om nu inte Pernilla timar barnafödandet riktigt dåligt)
Jag börjar att tipsa i vaniljsmakens tecken, vem har inte läst Kalle Anka?
-Danskarna för där läser dom Anders And.
Dom bästa Kalle Anka serierna är utan tvekan de gjorda av Don Rosa och Carl Barks. Att få ihop Carl Barks serier är inte lätt(jag köpte hans samlade verk och det var inte billigt) så där har jag inte några bra tips mer än att det är det han gjorde mellan 1950 och 1960 som är bäst. Don Rosa däremot är lättare, dels finns Hall of fame serien där allt han gjort finns i 10 stycken av böckerna. Har man inte lust att ha massa böcker hemma så släppte egmont en ny tidning nyss som heter Kalle Anka Extra som ska ha en Don Rosa historia i varje tidning vilket känns väldigt kul.
Don rosa bok Don Rosa tidning

Mitt andra tips är Valhall, men där är alla de gamla albumen slutsålda och går för ockerpriser på seriebodarna. Det sorgliga är att jag tappat bort ett av mina och det som kom senast(14) hann jag inte se att det kommit ut innan det var utsålt. Men den goda nyheten är att det sista albumet släpps på SPX där ska jag köpa ett signerat exemplar!
Valhall
Ett till SPX tips är Theos ockulta kuriositeter, det är ett album tecknat i tintinstil och riktigt skön historia att läsa, första delen finns att köpa på nätet eller i butik och andra kommer till helgen på SPX.
Theos
Det viktigaste på SPX är dock att scandinavian chapter kommer vara där och informera om Fantomen boken som släpps i höst(om du som läser inte vet om det så är jag medlem och stor fan av Fantomen) vilket kommer vara grymt!

Oj det tog längre tid än jag mindes att blogga ni får fler tips nån annan gång!
P.S. gillar ni film så kolla in min kompis Nicks filmblogg!

Kommentarer
Postat av: Blaskagg

Valhall 15 har jag inte ens sett! Damn!

2010-07-30 @ 11:00:58
URL: http://blaskagg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0